Politie voert extra surveillance uit in winkelgebieden Ridderkerk

Naar aanleiding van recente overvallen in Ridderkerk op twee supermarkten heeft de politie op verschillende momenten, zoals de opening- en sluitingstijden, extra gesurveilleerd in de winkelgebieden.

De herfst- en wintermaanden vragen om extra alertheid, zowel bij de politie als bij burgers. Zodra het buiten langer donker is, proberen criminelen vaker hun slag te slaan. Om hen te pakken en te voorkomen dat burgers slachtoffer worden organiseert de politie het Donkere Dagen Offensief (DDO).

Echter kan de politie niet zonder alerte bewoners. Melden verdachte situaties: Ziet u in uw woonomgeving of zoals in het geval van de locaties van deze overvallen rondom winkels c.q. winkelcentra een verdachte situatie bel dan 112.

Foto’s: Politie