Politieke stappenstrijd in volle gang

De politieke stappenstrijd is de wedstrijd tussen de verschillende fracties en raadsleden uit Ridderkerk wie de meeste stappen zet. De strijd is deze week in volle gang. Vanaf maandag 14 februari 2022 zijn vele politici aan het wandelen om zo veel mogelijk stappen te zetten. Met dit initiatief van Facet Ridderkerk wordt er aandacht gegeven aan het belang van bewegen en gezondheid.

Van maandag 14 t/m zondag 20 februari worden dagelijks alle stappen geteld en bijgehouden. Meer dan 50 politici en het college van B&W doen mee. Ook 7 van de 10 politieke partijen uit de gemeente zijn aangesloten. Door meer stappen te zetten kan het belang van bewegen op een aansprekende manier worden benadrukt. Elke stap telt maar per dag ongeveer 7000 stappen zetten is de landelijk norm. Facet is benieuwd welke partij dit gemiddelde haalt, dit is maandag 21 februari bekend.