Postcode Loterij vervult wens Melindy uit Ridderkerk

Een grote verrassing voor Melindy Dirks (23) uit Ridderkerk. Het Wereld Natuur Fonds (WWF) nomineerde haar als Kanjer van Goud bij de Postcode Loterij, omdat zij zich met hart en ziel als vrijwilliger voor de organisatie inzet. Niets is haar te gek: ze wilde zelfs meedoen aan Expeditie Robinson, om daar met panda-tattoos aandacht te vragen voor natuurbescherming. Onlangs werd zij nietsvermoedend door haar collega’s opgewacht op het hoofdkantoor en verrast. Haar grote wens gaat in vervulling: zij gaat op projectbezoek naar Zambia.

Hilde Huizinga, coördinator vrijwilligers bij het Wereld Natuur Fonds: “Melindy is écht een Kanjer van Goud! Drie jaar gelden is zij begonnen als Teamcoördinator van WWF-Regioteam Rotterdam en Drechtsteden. Met haar enthousiasme en positieve insteek zorgt ze dat het WWF in deze regio goed vertegenwoordigd is. Ook  is ze coördinator van onze eilandsafari naar het Bliek in het Haringvliet en als het nodig is, kruipt ze in het pandapak. Ze is een echte verbinder en heeft een grote passie voor natuurbescherming. En dat terwijl ze nog zo jong is én nog studeert. Onze harten heeft ze gestolen met haar spontaniteit en enthousiasme, daarom verdient zij het om in het zonnetje gezet te worden.”

Melindy Dirks (23) is blij verrast: “Dit is écht fantastisch! Ik had dit nooit verwacht. Mijn grote wens is om een reis naar Zambia te maken om daar projecten van het WWF te bezoeken, en dat dit nu gaat lukken is echt waanzinnig!”

Wensen Kanjers van Goud in vervulling

De maand december staat bij de Postcode Loterij in het teken van uitpakken. Met grote prijzen, zoals de grootste PostcodeKanjer ooit, maar ook door vrijwilligers in het zonnetje te zetten die zich met hart en ziel inzetten voor het goede doel. Goede doelen die de Postcode Loterij steunt, konden een vrijwilliger met een bijzonder verhaal nomineren en zijn of haar wens in vervulling laten gaan. Daar is de wens van Melindy uit Ridderkerk er één van.

Foto: Jurgen Jacob Lodder