Priklocatie sporthal de Wissel Ridderkerk geopend

Op donderdag 20 mei 2021 ging de priklocatie in sporthal de Wissel open in het Reijerpark in Ridderkerk. De sporthal is te vinden aan Kastanjelaan 38. Inwoners uit die omgeving kunnen zich nu ook dichterbij huis laten vaccineren tegen corona.

Mensen die een uitnodiging van het RIVM hebben gekregen, kunnen voor hun prik terecht in sporthal De Wissel. Deze sporthal was reeds in februari 2021 in gereedheid gebracht voor vaccinatie. Tot voor kort was deze locatie in gebruik als tijdelijke testlocatie.

Bij de opening was ook burgemeester Anny Attema aanwezig. Zij deed een oproep aan iedereen om zich zeker te laten vaccineren tegen het Coronavirus.

Mevrouw Agnes Clement was vandaag de eerste inwoonster uit Ridderkerk die door de GGD gevaccineerd werd op deze locatie.

In Ridderkerk wordt met het Moderna vaccin gevaccineerd. Standaard kunnen 10 vaccinaties uit een flesje worden gehaald , maar door nauwkeurig werken kunnen er 11 uitgehaald worden. Van verspilling is dus geen sprake.

De keuze voor Sporthal de Wissel was snel gemaakt, vertelt Jos Wesdijk, communicatieadviseur van gemeente Ridderkerk. Het is een vrij nieuwe, multifunctionele sportaccommodatie met een duurzaam karakter.

Wesdijk: “Vanwege de coronamaatregelen stond de sporthal lange tijd leeg. Dit is een mooie manier om er toch gebruik van te maken. Binnenkort mag er op het terrein weer buiten gesport worden door Korfbalcombinatie Ridderkerk (KCR), maar dat staat elkaar niet in de weg. De locatie blijft dan gewoon beschikbaar als vaccinatielocatie.”

De openingstijden zijn van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 16.00 uur en op zondag en feestdagen van 10.00 tot 15.00 uur. Buiten de GGD openingstijden kunnen de huisartsen gebruik maken van deze locatie voor het vaccineren van hun eigen patiënten die binnen de doelgroep vallen.

Op deze eerste dag werden vooraf eerst nog alle ca. 50 medewerkers geïnstrueerd voordat om 9.00 uur de prikstraten open ging. Er zijn in totaal 8 prikstraten, maar in eerste instantie worden er 6 gebruikt om de opstartperiode goed te kunnen monitoren. Voor deze eerste dag van de Ridderkerkse priklocatie van de GGD zijn 770 afspraken gemaakt.

De verwachting is dat al snel naar de maximale capaciteit van 8 prikstraten kan worden overgegaan,

Vaccineren kan alleen op afspraak. Iemand die van het RIVM een uitnodiging heeft gekregen voor een coronavaccinatie bij de GGD, maakt een afspraak via het telefoonnummer uit de uitnodigingsbrief of via de online portal. Op basis van beschikbaarheid kiest men een locatie.

Meer informatie

GGD Rotterdam-Rijnmond vaccineert doelgroepen op basis van de landelijke vaccinatiestrategie. Op www.coronavaccinatie.nl staat een tijdlijn welke doelgroep wanneer aan de beurt is voor een vaccinatie. Voor algemene vragen over het coronavirus of over de vaccinatiestrategie kunt u kijken op www.coronavaccinatie.nl. Bellen kan ook: het landelijke informatienummer is 0800 – 1851

Zaterdag 22 mei 2021 volgt een uitgebreide reportage in het wekelijkse radioprogramma Prettig weekend en op ons TV en Youtube kanaal.