Priklocatie sporthal de Wissel Ridderkerk volop in bedrijf

Op donderdag 20 mei 2021 ging de priklocatie in sporthal de Wissel open in het Reijerpark in Ridderkerk. De sporthal is te vinden aan Kastanjelaan 38. Inwoners uit die omgeving kunnen zich nu ook dichterbij huis laten vaccineren tegen corona.

Na een korte opstartfase is snel naar de maximale capaciteit van 8 prikstraten overgegaan. In Ridderkerk wordt met het Moderna vaccin gevaccineerd. Alle GGD’s gaan vanaf maandag 7 juni 2021 stempels zetten in het gele vaccinatieboekje. Het gele boekje is een officieel systeem om vaccinaties te registreren. Er worden al jarenlang reisvaccinaties in vastgelegd, zoals inentingen tegen hepatitis.

Vaccineren kan alleen op afspraak. Iemand die van het RIVM een uitnodiging heeft gekregen voor een coronavaccinatie bij de GGD, maakt een afspraak via het telefoonnummer uit de uitnodigingsbrief of via de online portal. Op basis van beschikbaarheid kiest men een locatie.

Meer informatie

GGD Rotterdam-Rijnmond vaccineert doelgroepen op basis van de landelijke vaccinatiestrategie. Op www.coronavaccinatie.nl staat een tijdlijn welke doelgroep wanneer aan de beurt is voor een vaccinatie. Voor algemene vragen over het coronavirus of over de vaccinatiestrategie kunt u kijken op www.coronavaccinatie.nl. Bellen kan ook: het landelijke informatienummer is 0800 – 1851