Proef met extra glasbak voor wijk Het Zand

Even de lege glazen potten en flessen naar de glasbak brengen. Het is voor veel mensen vanzelfsprekend. Dat Ridderkerkers graag een bijdrage leveren aan de inzameling van glas bleek tijdens de bewonersavonden over ondergrondse containers. Er bleek behoefte te zijn aan meer glasbakken in Ridderkerk. Sinds kort is er dan ook een nieuwe bak aan de Erasmuslaan.

De tijdelijke glasbak komt ter hoogte van het Erasmuspark te staan. Als blijkt dat de inzameling van glas hiermee inderdaad verbetert komt er een vaste, ondergrondse container.

Keuze locatie

De gemeente heeft zorgvuldig gekeken op welke locaties in Ridderkerk de inzameling verbeterd kan worden. Het aantal glasbakken in de wijk Het Zand is op dit moment niet voldoende. Er is slechts één ondergrondse bak voor de hele wijk. Daarom plaatst de gemeente juist daar de extra glasbak.

Wit en bont

De nieuwe glasbak heeft een opvallende uitstraling. Hierdoor is duidelijk te zien dat de glasbak aparte vakken heeft voor wit – en voor bont (gekleurd) glas. Het is belangrijk om glas op kleur te scheiden, omdat het ook op kleur wordt verwerkt en gerecycled. Van wit glas kun je namelijk wel gekleurd glas maken, maar niet andersom.