Programma startweek 2019 Opstandingskerk Rijsoord

Ook dit jaar is er in de Opstandingskerk in Rijsoord in de eerste week van september weer van alles te beleven.

Zondag 1 september
Dienst met (muzikale) medewerking van diverse gemeenteleden. Het thema is “Een goed verhaal” aan de hand van Daniël in de Leeuwenkuil. De dienst begint om 9.30 uur.

Maandag 2 september
Wandeling van ongeveer een uur door het Waalbos. Vertrek 19.00 uur vanaf de kerk. Iedereen is welkom.

Woensdag 4 september
Filmavond: Vertoning van de film ‘Sister Act’ met Whoopy Goldberg in de hoofdrol. Whoopy speelt een pittige cabaretzangeres die gedwongen is te schuilen voor de maffia op een plaats waar zij haar nooit zullen zoeken: een religieus klooster. Haar oneerbiedig gedrag trekt een hele stoet trouwe volgelingen en voordat ze het weet heeft ze het nonnenkoor zonder muzikaal gehoor omgetoverd tot een melodieus koor van swingende zingende zusters. Maar wanneer het koor laaiend enthousiaste recensies krijgt, komt haar geheime identiteit in gevaar!

Vanaf 19.30 uur is er koffie. De film begint om 20.00 uur. Toegang gratis. Inclusief een hapje en een drankje.

Donderdag 5 september
Muziekavond met Djembé-workshop: Traditioneel wordt er in Afrika geen muziek en ritme gespeeld om naar te luisteren, maar juist om aan deel te nemen. Er is niet veel voor nodig om de trommels/djembé te leren bespelen. Geen ingewikkelde bladmuziek dus. De Djembé kan zittend of staand bespeeld worden, dus iedereen (jong en oud en alles daartussen) kan meedoen, dat maakt het juist zo leuk! Djembé, doe er iets mee!

Doet u ook mee? De start is om ca. 19.00 uur in de kerk. Een workshop onder professionele begeleiding zoals u nog niet eerder heeft beleefd en waarmee we al trommelend het nieuwe seizoen ingaan. Ook hier is de toegang gratis.

De organisatie hoopt u op een of meer bijeenkomsten te mogen begroeten in de Opstandingskerk, Rijksstraatweg 95, Rijsoord, waar iedereen van harte welkom is!