Project StartBlockwoningen Stadhouderslaan Ridderkerk vertraagd

Het plaatsen van de StartBlockwoningen aan de Stadhouderslaan in Ridderkerk Slikkerveer is vertraagd.

Er zijn wat problemen ontstaan bij het plaatsen van de fundering en die zullen nu eerst opgelost moeten worden. Daardoor is de plaatsing van de kant-en-klaar-woningen met zeker een maand vertraagd.

In opdracht van woningcorporatie Wooncompas worden er 32 StartBlock woningen gerealiseerd in Ridderkerk. De Startblock woningen zijn onderdeel van een duurzame herontwikkeling aan de Stadhouderslaan in Ridderkerk.

Wooncompas heeft gekozen voor een modulaire woning van StartBlock. Dit is een woning van 50 m2 groot en geschikt voor 1-2 persoonshuishoudens. Omdat deze woningen “rug tegen rug” staan is het mogelijk om 32 woningen te plaatsen in blok 1. Een modulaire woning betekent dat de woning in een fabriek wordt gemaakt en in zijn totaal naar de bouwplaats wordt gevoerd.

De Startblock woningen werden deze zomer in de fabriek geproduceerd en de planning was op maandag 1 november 2021 geplaatst te gaan worden.