Quooker hoofdsponsor schaatsbaan

Het Ridderkerkse familiebedrijf Quooker, wereldwijd bekend van de kokendwaterkraan, wordt hoofdsponsor van de schaatsbaan die van 6 december tot 9 januari 2022 op het Koningsplein wordt georganiseerd door Stichting Schaatsbaan Ridderkerk.

“We zijn enorm dankbaar dat Quooker onze hoofdsponsor wordt. In Ridderkerk zijn ontzettend veel bedrijven gevestigd waar vanuit producten en diensten worden geleverd die ze over heel de wereld gebruiken. Quooker is daar wellicht het bekendste voorbeeld van. Het maakt je dan wel erg trots dat het logo van Quooker straks prominent op het paviljoen te zien is.” Aldus de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip.

De geschiedenis van het bedrijf is bijna net zo bijzonder als de Quooker-kraan zelf. In het jubileumboek “Van idee tot icoon – 50 jaar Quooker” valt te lezen dat de komst naar Ridderkerk in 1990 een speling van het lot was. Vandaag de dag is Quooker met bijna 500 medewerkers een van de grootste werkgevers van Ridderkerk en is de Quooker-kraan verkrijgbaar in varianten waaruit naast kokend water ook koud en warm, koel bruisend en gefilterd water kan stromen.

“In Ridderkerk heeft ons bedrijf uit kunnen groeien tot de toonaangevende wereldspeler die Quooker is op het gebied van kranen. De komende jaren kunnen we in Ridderkerk verder groeien door de aankoop van panden rondom ons hoofdkantoor en nieuwbouwplannen voor ons logistieke centrum elders in Ridderkerk. Quooker en Ridderkerk zijn met elkaar verweven.” vertelt Niels Peteri. “We werden dan ook enthousiast toen Stichting Schaatsbaan Ridderkerk ons vroeg om hoofdsponsor te worden van de schaatsbaan. Veel van onze medewerkers wonen in Ridderkerk met hun gezin. Op deze manier willen we onze maatschappelijke betrokkenheid in Ridderkerk tonen.” vervolgt broer Walter Peteri.

Naast Quooker hebben meerdere Ridderkerkse bedrijven en instellingen interesse getoond om de schaatsbaan te sponsoren en daarmee mede mogelijk te maken.

Bedrijven kunnen al vanaf € 250,- een sponsorpakket afnemen en op deze manier bijdragen aan de totstandkoming van de schaatsbaan. Het overzicht van sponsorpakketten en de contactgegevens zijn te vinden op www.schaatsbaanridderkerk.nl en de sociale media kanalen van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk.

Voor meer informatie kan er contact opgenomen worden met de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip, via sponsor@schaatsbaanridderkerk.nl of telefonisch via 06-12766579.