RadioNL Zomertoer zorgt voor feestje op Koningsplein

Afgelopen zaterdag 14 september 2019 werd voor de tweede keer de RadioNL Zomertoer gehouden op het Koningsplein. Met Frans Bauer als hoogtepunt en Marco de Hollander als uitsmijter werd het een mooi ‘hollandstalig’ muziekfeestje.

Vanaf half acht ’s avonds traden er een keur aan artiesten op. Met zanger Deon Leon als aftrappende artiest volgden in sneltreinvaart maar liefst 22 muzikale acts. Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) had goed haar best gedaan om het feestje met RadioNL te kunnen vieren. Beveiligers en EHBO moesten af en toe wel in actie komen, maar over het algemeen verliep het feest zonder al te veel problemen.

Na Deon Leon volgden de zangers Bob Offenberg, Raymon Hermans, Ancora en was Frans Bauer al vroeg aan de beurt, maar Frans maakte er een mooi muzikaal feestje van en nam voor en na zijn optreden alle tijd om met de fans op de foto te gaan, zoals ook burgemeester Anny Attema, die het vanaf het balkon van het gemeentehuis bekeek, ook nog even snel op de foto ging met Frans.

Daarna traden op De Deurzakkers, Helemaal Hollands, Gerry Holland, John Eeltink, Gebroeders Ko en Wesley Ponsen. Zij werden gevolgd door de leuke Vlaardingse act Wannebiezz, die meteen hun nieuwe single konden laten horen. Met Vincent, ZUS, Dennis Jones, Gino Graus, Mick Harren, Rudy de Wit, Grad Damen, Dennis Baars en Perry Zuidam was het slot voor Marco de Hollander, die zelf ook nog voorop ging bij de polonaise op het Koningsplein.

Foto’s Roelie ’t Jong, Arjan ’t Jong en Roelof Mulder