RCC Personal Systems al 35 jaar een begrip in Ridderkerk

De winkel aan de Benedenrijweg 8-10 in het Ridderkerkse centrum is het kloppend hart van RCC Personal Systems, het door de Ridderkerkse ondernemer Jaco Palte al weer 35 jaar geleden gestarte computerbedrijf.

,,Ik ben zelf eerst begonnen in Rotterdam aan de Hoogstraat bij een computerwinkel als medewerker en er eigenlijk zo ingerold. Ik ben eigenlijk opgeleid tot boekhouder. Destijds keurig mijn SPD gehaald en AMBI opleidingen gevolgd. Maar in Rotterdam ging ik me ook bezig houden met de inkoop en verkoop van computers en dan ga je jezelf er in verdiepen en blijkt dat gewoon hartstikke leuk te zijn. Vanuit huis aan de Ruwaardlaan in Slikkerveer ben ik voor mezelf begonnen, maar al vrij snel kreeg ik een winkel aan de Ringdijk tegenover dierenspeciaalzaak Henk van Os. Toen de kinderen kwamen zijn we met de zaak zo’n 100 meter verderop verhuisd naar de huidige winkel aan de Benedenrijweg en daar zitten we nu nog steeds’’, licht Jaco Palte toe hoe het allemaal is begonnen.

,,In de begintijd van de PC’s kreeg je eind jaren ’70 de Hobby Computer Club (HCC) met de eerste Apple Computers. Al snel leerde je zelf computers bouwen, dat was nog echt de tijd van het solderen van printplaten, een mooie tijd’’, kijkt Jaco Palte terug op de beginperiode.

dav

,,Op dit moment zie je dat door het thuiswerken mensen zelf thuis hele netwerken aan het bouwen zijn via een server. Zo kun je bijvoorbeeld de laatste nieuwe films delen in heel het huis. Dat zorgt er ook voor dat ons assortiment aardig is verbreed. We leveren PC’s, laptops, iPad’s, iPhone’s en android telefoons, allerlei soorten kabels, screen protectors, camera’s, maar ook de allernieuwste elektronische snufjes, zoals Google Nest Audio of Sonos Sleeps. Daar kun je deuren mee laten openen, lichten aan laten gaan, de verwarming mee uitzetten en nog veel meer. Echt heel energiebesparend met je huis omgaan. Daarnaast vinden wij service heel belangrijk en persoonlijk contact. We repareren heel veel, zoals mobiele telefoons, maar ook play stations en xboxen’’, besluit eigenaar Jaco Palte.

RCC Personal Systems is gevestigd aan de Benedenrijweg 8-10 in Ridderkerk-Centrum, telefonisch bereikbaar via 0180-431777 of per e-mail: contact@rccpc.nl.

Foto’s: Arjan ’t Jong