Reeks Zomeravondconcerten start dit jaar met optreden Shantykoor Buitengaats

Op vrijdag 5 mei 2023 waren veel mensen naar de Pagodetent op het Sint Jorisplein in Ridderkerk gekomen om de start van het seizoen van de Zomeravondconcerten bij te wonen. Ton Schipper, van de Stichting Evenementen Ridderkerk, opende het nieuwe seizoen van de Zomeravondconcerten.

Deze keer trad het Shantykoor Buitengaats uit Zwijndrecht op, onder leiding van dirigent Fred van der Schalie. Het koor werd begeleid door een klein orkest bestaande uit drie accordeonisten, een banjospeler, een gitarist en een drummer. Ze speelden een selectie uit hun repertoire, dat bestaat uit Shanty’s in meerdere talen, zeemansliedjes, (Ierse) volksliedjes en meezingers.

Volgende week vrijdag 12 mei 2023 zal het Dagorkest Soreo optreden en nummers spelen uit hun repertoire van evergreens en bigbandmuziek.

Door Erik Jonkman