Regenachtige 1e Dag van Oost

Afgelopen zaterdag 24 september 2022 werd de eerste editie van ‘De Dag Van Oost’ gehouden. Het officiële startsein hiervan werd gegeven door wethouder Fleur Stip, die de vlag in top hees. Helaas hielden de weergoden het niet helemaal droog, maar ondanks dat was er voor de bezoekers veel te zien en te doen.

De Dag van Oost werd gehouden op Plein Oost, in het wijkgebouw en in een deel van De Genestetstraat, waar een rommelmarkt, braderie, poffertjeskraam en diverse activiteiten voor jong en oud waren. Ook werd er live vanaf locatie uitgezonden door Radio Ridderkerk tijdens het radioprogramma Prettig Weekend en was de modelbouwvereniging er met verschillende bootjes en gaf het demonstraties in de vijver.

Rond het Wijkgebouw waren er verschillende activiteiten, zoals een klimwand, een springkussen, een crea café en er was een kraam waarbij verschillende organisatie die betrokken zijn met Ridderkerk Oost zich lieten zien. Zo werd er informatie verstrekt door het Wijkoverleg, Facet Ridderkerk, Buurtpreventie, Het Wijk Overleg, De Wavo en Het Wijk Idee team. Deze teams zorgen er voor dat Ridderkerk Oost op de kaart blijft bij de gemeente, maar ook dat de buurt prettig is en blijft om in te wonen.

Foto’s: Roelie ’t Jong