Ridderkerk blijft Fairtrade-gemeente

Ridderkerk mag zich ook de komende twee jaar Fairtrade-gemeente noemen. Regelmatig toetst een landelijke jury of de titel nog terecht is. De jury vindt dat Ridderkerk voldoet aan alle criteria, dus de titel mag blijven voeren in 2020 en 2021.

In 2016 kreeg Ridderkerk de titel Fairtrade-gemeente. De werkgroep Fairtrade blijft zich inzetten om de titel te verdedigen. Daarvoor promoot zij onder andere fairtrade-producten. In mei en oktober zijn is er daarom fairtrade-weken.

Meer dan zestig procent van alle werkenden in ontwikkelingslanden leeft op of onder de armoedegrens. Door fairtrade-producten te kopen, helpt u boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden zelf hun levensomstandigheden te verbeteren door te investeren in een duurzame toekomst voor hun bedrijf, kinderen en de gezondheidszorg.

Steeds meer bedrijven, horeca, scholen, supermarkten, sportverenigingen en kerken in Ridderkerk gebruiken of verkopen deze producten. Ook vrijwilligers en inwoners zijn al heel actief. De werkgroep zet zich ook dit jaar weer in om deelnemers te werven.

Wilt u zich als deelnemer aanmelden of heeft u goede ideeën? Vul dan het formulier in op www.fairtradegemeenten.nl/ridderkerk. Op deze website ziet u ook waar de producten in Ridderkerk te koop zijn.

Foto: Wethouder Marten Japenga is trots op de verlenging van de titel. | Gemeente Ridderkerk