Ridderkerk kookt ‘Vet Gezond’

Vet Gezond en partner De Groene Pollepel gaven vorig week dinsdag 11 mei 2021 voor de tweede keer dit jaar een online kookworkshop. Kinderen en ouders konden meedoen.

Marianne van de Groene Pollepel begeleidde als chefkok de deelnemers in naar het leek een Ridderkerkse Live & Cooking. Vet Gezond is blij met deze partner. Kinderen konden zich vooraf inschrijven. Ze gaven aan voor hoeveel personen er gekookt werd. De benodigde boodschappen werden aan de deur gehangen.

Deelnemers maakten twee gerechten: een pasta met spinazie, vegetarische kipstukjes en tomaten en een dessert: een gezondere vorm van tiramisu. Er zijn 49 boodschappenpakketten gemaakt, 181 ouders en kinderen kookten mee.

Vanwege de coronamaatregelen werd de workshop gegeven via Zoom. Stapsgewijs legde Marianne het recept uit. De deelnemers waren enthousiast. Een van de ouders op Facebook: ‘Mijn kinderen eten nooit spinazie. Door deze kookactiviteit hebben ze dat nu voor het eerst op!’. Vet Gezond kreeg na afloop veel foto’s van hoe gezinnen ‘aan de kook’ waren.

In de zomervakantie is de volgende kookactiviteit. Zie facebook.com/ridderkerkvetgezond.

Foto: Gemeente Ridderkerk