Ridderkerk viert Fairtrade Week

Van 30 oktober tot en met 7 november is het Fairtrade Week. Ook in Ridderkerk staan Fairtrade-producten in de schijnwerpers. En er is een winactie.

Iets goeds doen kan heel simpel zijn. Kies bijvoorbeeld een Fairtrade-thee bij het boodschappen doen. Met veel liefde voor u geplukt. Door Fairtrade-thee te kopen draagt u bij aan een eerlijke wereld. Koopt u Fairtrade, dan kiest u voor eerlijkere inkomens, empowerment, gendergelijkheid, onderwijs en voor het aanpakken van Klimaatverandering.

Naast thee zijn er veel meer Fairtrade-gecertificeerde producten, zoals koffie, rijst, kokosmelk, bananen, suiker, koekjes en chocolade. Fairtrade helpt boeren en arbeiders in ontwikkelingslanden om een betere plek te verwerven in de handelsketen. Daardoor kunnen zij leven van hun werk en kunnen zij investeren in een duurzame toekomst.

Winactie

Fairtrade Gemeente houdt een thee-actie. Ridderkerk roept iedereen op een foto te maken van een samen-thee-moment. Onder de inzendingen worden twee thee-pakketten verloot, gevuld met een theepot, twee theekopjes, Fairtrade-thee, Fairtrade-chocolade en nog meer lekkers en leuks.

Volg Fairtrade Gemeente op facebook en Instagram en deel de foto tijdens de Fairtrade Week met #samentheemoment. Hebt u geen openbaar profiel? Stuur dan een foto van uw post naar info@fairtradegemeenten.nl.