Ridderkerker (25) aangehouden voor bezit van zwaar vuurwerk bij grensovergang

De politie heeft zondag 24 oktober 2021 bij een controles van twee voertuigen in Overdinkel en Rijssen respectievelijk 500kg en 235kg zwaar en illegaal vuurwerk aangetroffen. In Overdinkel zijn de inzittenden, een 31-jarige man uit Deventer en 22-jarige vrouw uit Wijhe, aangehouden. In Rijssen zijn een 22-jarige man uit Wijk bij Duurstede en een 25-jarige man uit Ridderkerk aangehouden. Het vuurwerk is in beslag genomen.

Tijdens de controle zagen de politiemensen van de Dienst Infrastructuur van de Landelijke Eenheid de voertuigen rijden en gaven een stopteken. De controles zijn uitgevoerd samen met het Grensoverschrijdend Politieteam. De aanhoudingen zijn het resultaat van gerichte controles op het importeren van vuurwerk nabij de grensovergangen in het noorden en oosten van Nederland.

De verdachten zijn ingesloten en in afwachting van de verdere uitkomsten van het onderzoek.

Foto: Politie