Ridderkerker kandidaat voor Tweede Kamer

Bij de verkiezingen in maart volgend jaar kan ook op een Ridderkerker worden gestemd. De 27-jarige Rick van de Waerdt is namens de SGP kandidaat voor de Tweede Kamer. De inwoner van wijk West is in het dagelijks leven verpleegkundige in het Franciscus Gasthuis en zet zich in voor de zorg.

“Als verpleegkundige op een corona-afdeling word ik dagelijks geconfronteerd met de ingrijpende gevolgen van het coronavirus. Het is in de zorg nu alle hens aan dek. Wat we nu nodig hebben is meer capaciteit, en minder administratieve rompslomp. Ik ben in de zorg gaan werken om patiënten te helpen, en niet om achter een bureau formulieren in te vullen. Laat ons doen waar we goed in zijn, juist nu”, vertelt Rick.

Van de Waerdt is in de politiek geen onbekende. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 maakte hij vlogs en sindsdien is hij fractievolger van de SGP Ridderkerk. Van de Waerdt staat op plaats 30 van de kandidatenlijst van de SGP. Ook wethouder Marco Oosterwijk is kandidaat voor de SGP. Hij staat op plaats 19 van de kandidatenlijst.