Ridderkerker wint zonnepaneel

Kees van der Giessen is de winnaar van het zonnepaneel dat tijdens de vierde editie van de Duurzaam Wonen Beurs verloot werd.

Eind oktober konden inwoners op de beurs terecht met al hun vragen over aardgasvrij wonen, zonnepanelen en het verlagen van hun energierekening. De bezoekers konden ook een prijs winnen: een plug & play-zonnepaneel ter waarde van €750,-.

Dit zonnepaneel kan direct energie leveren aan de woning of aan het elektriciteitsnet, zonder dat daar een aparte omvormer voor nodig is. Het paneel kan daardoor direct aangesloten worden op een stopcontact. Er hoeft dus niks aangepast te worden aan de meterkast. Bij een goede ligging kan dit paneel ruim 325 kWh per jaar opwekken.

Winnaar Kees van de Giessen is zelf niet vies van verduurzamen. Hij heeft al zonnepanelen op zijn dak en heeft zijn vloer geïsoleerd. Wat gaat hij dan met het plug & play-zonnepaneel doen? In zijn tuin heeft Kees een vogelvolière. Met dit zonnepaneel kan hij voor de winter duurzaam warmte opwekken voor de vogels.

Foto: Gemeente Ridderkerk