Ridderkerkers aangehouden na inbraak

Twee mannen van 21 en 22 jaar uit Ridderkerk zijn afgelopen vrijdagavond aangehouden nadat zij eerder die avond inbraken in een woning in Rotterdam ‘s-Gravenland.

Toen de bewoners van de woning thuis kwamen, zagen zij dat er was ingebroken. Er waren verschillende waardevolle spullen buitgemaakt door de inbrekers. De bewoners meldden dit bij de politie.

Tijdens het onderzoek hoorden agenten dat er door alerte buurtbewoners een verdacht voertuig was opgemerkt. Dit was eerder al verspreid in de Buurt WhatsApp. De politie kon het verdachte voertuig met het door de buurtbewoners opgegeven kenteken achterhaald worden. In de auto lagen de vermiste spullen van het Rotterdamse stel.

Een 21-jarige en een 22-jarige man uit Ridderkerk zijn aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De politie doet verder onderzoek.

Foto: Politie