Ridderkerkers houden zich aan coronamaatregelen

Het coronavirus heeft inmiddels een grote invloed op ons dagelijks leven. Een speciaal seniorenuurtje, plexiglas bij kassa’s en geen spaaracties meer. Supermarkten hebben al veel maatregelen genomen in de bestrijding van corona.

De consumenten lijken er na 3 weken snel aan gewend te zijn en ondergaan de extra maatregelen gelaten en geduldig.

Zo ook in Ridderkerk bij de McDonalds waar het restaurant met bijbehorende parkeerplaats gesloten is en alleen bestellingen in een auto via de McDrive kunnen worden opgehaald.

Bij Stella Fietsen laat men de wachtende klanten buiten zitten op stoeltjes die ver genoeg van elkaar staan om zo de druk binnen in de  winkel te voorkomen. Dat is met dit mooie lenteweer geen straf.

Bij supermarkt Dirk worden vooraf de winkelkarretjes buiten door een medewerkster schoongemaakt en wordt maar een maximaal aantal klanten  toegelaten tot de winkel. Dit heeft buiten soms tot lange wachtrijen tot gevolg.

Maar zoals premier Mark Rutte vandaag weer heeft gezegd in zijn wekelijkse persconferentie. “we moeten de coronamaatregelen volhouden, terug naar ‘normaal’ is zaak van lange adem”.