Ridderkerkse deelt recepten in kookboek

De Ridderkerkse Lizzy Hellendoorn-Tempelaars deelt haar recepten door middel van een door haar geschreven kookboek. In ‘Het simpLIZZitY kookboek – Minimalistisch koken’ beschrijft Lizzy recepten die snel en gemakkelijk gemaakt kunnen worden. Dit kookboek is dan ook voor eenieder die geïnteresseerd is in simpele maaltijden die heerlijk smaken. Zo heeft zij gerechten gecreëerd die door iedereen gemaakt kunnen worden. Dit handige kookboek wordt sinds vrijdag 19 juli uitgegeven door Uitgeverij Boekscout.

“Met dit kookboek wil ik recepten delen die niet bestaan uit drie alinea’s, maar gewoon uit één. Zodat je met één mandje boodschappen de week doorkomt. Maar dan wel met heerlijke recepten zodat je toch iets kan presenteren wat je zelf hebt gemaakt.”, legt Lizzy uit. “Eten is een essentieel onderdeel van ons leven. Sterker nog, we moeten eten om te leven! Echter niet iedereen is goed in koken, of vindt het leuk om te koken. Het boek simpLIZZitY staat voor het principe Bereikbaar, dat wil zeggen voor iedereen mogelijk. Betaalbaar, dus zo min mogelijk kosten en Bewust, als in zoveel mogelijk met gezondheid bezig. Of je nou kookt voor jezelf, voor je gezin of omdat je gasten hebt, je zult versteld staan hoe makkelijk het is!”

Lizzy Hellendoorn-Tempelaars is geboren en getogen in een klein dorpje in Noord- Brabant, Halsteren. Na haar middelbare school was zij in dienst als beroepsmilitair bij de Koninklijke Marine. Daar heeft zij een opleiding tot logistieke dienst verzorging gehad. Nu woont zij in Ridderkerk met haar man en kinderen. Omdat zij een drukke baan heeft als bestuurssecretaresse, merkte zij dat ze haar energie haalt uit het koken. Door met weinig geld toch lekkere, gezonde recepten te maken en deze te bundelen in dit kookboek is haar droom uitgekomen.

Boekgegevens

Titel: