Ridderkerkse muzikanten geslaagd

Vrijdag 2 juli 2021 was een spannende avond voor zes muzikanten. Als onderdeel van hun muziekexamen gaven zij een concert voor publiek in Ketel 2 in het Energiehuis in Dordrecht. Tijdens het examenconcert speelden de kandidaten solo, in een ensemble en met begeleiding. Het werd een mooie, gevarieerde avond voor publiek, jury en alle deelnemers.

Drie zussen op het podium

De Ridderkerkse zussen Elisa (fluit), Lois (hobo) en Hannah Hout (hoorn) stonden samen op het podium en slaagden voor hun C-diploma. Ook Leanne Abspoel (hobo) en Imke Rietdijk (klarinet) slaagden voor dit diploma. Emma van Oort slaagde voor het hoogst haalbare diploma, het D-diploma.

Muziekexamens

De maanden juni en juli staan bij de afdeling Muziek in het teken van de examens. Dit jaar waren de examens op 26 juni en 2 juli in het Energiehuis in Dordrecht. In totaal hebben 23 muzikanten, uit heel de regio, dit jaar de muziekexamenroute gevolgd.

Examenroute

Van november tot februari volgen examenkandidaten theorielessen en doen theorie examen. Daarna spelen de kandidaten voor het A, B, C en D diploma op hun eigen instrument, voor een commissie van muziekdocenten. De kandidaten die C en D examens afleggen, treden daarnaast ook op voor publiek.

Examenkandidaten A- en B-diploma’s

Isabella (fluit), Geraldine (viool), Sahiyena (viool), Elke (hoorn), Thirza (hoorn) en Floor (hoorn) behaalden het B-diploma. Josephine (klarinet), Kim (fluit), Lieke (viool), Mats (piano), Quinten (piano), Yfke (trompet). Lucas (hoorn), Daniel (hoorn) en Suzan (hoorn) gingen naar huis met hun eerste muziekdiploma, het A-diploma.

Meer informatie over de cursussen van Muziekschool Ridderkerk is de vinden op muziekschoolridderkerk.nl

Foto: Danny van der Weck