Ridderkerkse relschopper krijgt snelrecht

Afgelopen zondag 24 januari 2021 zijn bij de rellen op het Amsterdamse Museumplein 10 verdachten opgepakt, waarvan er 1 uit Ridderkerk afkomstig is. Alle verdachten zijn gedagvaard voor snelrechtzittingen in de komende week, te weten op 1 en 4 februari 2021 Dit wordt door het Openbaar Ministerie gemeld. Alle tien de verdachten zitten nog vast en worden verdacht van openlijke geweldpleging.

De tien verdachten zijn allemaal man en zitten in de leeftijd van 21 tot 54 jaar. Twee van hen komen uit Amsterdam, de rest uit Medemblik, Ridderkerk, Schiedam, Hoofddorp, Wageningen, Breukelen, Rijswijk en Den Haag. Voor alle verdachten geldt, dat ze stenen hebben gegooid naar de politie en zouden niet zijn vertrokken na een bevel daartoe van de politie.

In totaal werden in Amsterdam ruim honderd personen opgepakt, maar zijn de meesten kort daarna weer vrijgelaten.