RIVM: 24 Ridderkerkers met corona opgenomen in ziekenhuis

Momenteel zijn 24 inwoners van Ridderkerk opgenomen in het ziekenhuis met het coronavirus. Er is in het afgelopen etmaal 1 persoon bijgekomen. Dit blijkt vandaag uit de laatste update van de RIVM lijst die dagelijks wordt bijgehouden.

Afgelopen donderdag 2 april was er nog 1 opgenomen Ridderkerker bijgekomen. Gisteren bleef het aantal coronapatienten uit Ridderkerk op gelijke hoogte.

De coronakaart van RIVM geeft het aantal opgenomen patiënten weer. Er zijn verschillende manieren om de verspreiding van COVID-19 in Nederland te laten zien. De beste data die er op dit moment zijn, zijn de ziekenhuisopnames per gemeente.

Een test op een besmetting met het coronavirus wordt alleen uitgevoerd op zorgpersoneel en personen die in het ziekenhuis opgenomen zijn (geweest). Het daadwerkelijke aantal is daarom zeker hoger.

Het RIVM meldt dat er landelijk 16.627 positief geteste mensen zijn, waarvan er 1.651 zijn overleden.