Roparun trekt door Ridderkerk

Wethouder Fleur Stip opende maandag 29 mei 2023 om 10.00 uur het doorkomstpunt van de Roparun in Rijsoord op de hoek van de Lagendijk met de Rijksstraatweg. Kort daarna passeerden de eerste teams.

In het centrum van Ridderkerk op het Koningsplein verzorgde RadioNL de muziek en gaven door welke teams hier passeerden op weg naar de finish in Rotterdam.
Er liepen dit jaar 212 teams mee met de Roparun, verdeeld over 2 routes. Beide routes zijn gestart op vliegveld Twenthe.

De opbrengst van de Roparun komt dit jaar geheel ten goede aan 49 verschillende goede doelen, die op de website van de Roparun vermeld staan. De tussenstand van de opbrengsten bedroeg maandag 29 mei om 17.15 uur het respectabele bedrag van € 2.517.844,27. Dat bedrag kan nog oplopen.

Op het Koningsplein kwam Nederlandstalige muziek uit de luidsprekers van het radioprogramma ‘Op Volle Kracht’. Presentator Hessel Wijkstra presenteerde in dit liveprogramma verschillende artiesten. Dankzij het zonnige weer zaten de terrassen vol op het plein.

Foto’s: Erik Jonkman
Jos Wesdijk