Ruimen algemene graven Vredehof

Op de begraafplaats Vredehof worden vanaf 1 december 2019 enkele algemene graven geruimd. Deze zijn dan tussen de 20 en 27 jaar oud. Wettelijk gezien mogen algemene graven na tien jaar worden geruimd. In Ridderkerk wordt een periode van twintig jaar aangehouden.

In een algemeen graf liggen twee overledenen begraven (geen familie). De gemeente stuurt een brief naar de nabestaanden als wij daarvan de gegevens hebben. Op Vredehof staan borden bij de graven waar het om gaat.

Herbegraven

Het is niet mogelijk om de graven waar het om gaat te laten bestaan. De overblijfselen worden herbegraven in een verzamelgraf. U kunt een blaadje aan de gedenkboom laten hangen. Een herbegrafenis in een particulier graf of crematie is (op verzoek) mogelijk. Ook mogen nabestaanden het grafmonument/de grafsteen meenemen of laten vernietigen door de gemeente.

Wilt u meer weten over het ruimen of over de begraafplaats zelf? Loop dan even langs bij het kantoortje op begraafplaats Vredehof. Er is van maandag tot en met vrijdag iemand aanwezig om uw vragen te beantwoorden.

Kijk voor meer informatie of bel telefoon- nummer (0180) 451 248 of stuur een e-mail naar: begraafplaats@ridderkerk.nl.