Ruiterspoor Oosterpark vernieuwd

Al heel lang loopt er een ruiterspoor door het Oosterpark. Dit ruiterspoor is nu vernieuwd. Het pad is onderhouden en voorzien van zand, zodat paarden en hun ruiters goed terecht kunnen op dit speciaal voor hen bestemde pad. Gebruikers van dit spoor hebben al laten weten dat ze erg blij zijn. De verbetering werd gesubsidieerd door de provincie.

In één van de reacties op de aanpak van het Oosterpark schreef iemand: ‘ALLE Ridderkerkers hebben recht op dit kleine, noodzakelijke stukje groen.’ De Ridderkerkse ruiters zijn er blij mee.

Voorheen was het ruiterspoor slecht onderhouden en daardoor niet meer geschikt voor paarden. In de huidige situatie is dat niet meer zo, waardoor zowel ruiters als andere gebruikers van het park kunnen genieten zonder elkaar tot last te zijn.

Foto: Gemeente Ridderkerk