Samenwerken aan een Duurzaam Donkersloot

Vereniging Duurzaam Donkersloot is sinds 19 april 2021 een feit. Ondernemers van Donkersloot bundelen in deze ondernemersvereniging hun kennis, kunde en krachten.

“Er ligt voor het verduurzamen van het bedrijventerrein een stevige opgave. Ik ben dankbaar voor het feit dat deze groep ondernemers een steentje wil bijdragen,” sprak wethouder Marten Japenga. Voorzitter Bernhard Kok: “Wanneer we samenwerken zijn we beter bestand tegen de uitdagingen die op ons af komen.” Hij doelde daarmee op het feit dat de ondernemers op bedrijventerrein Donkersloot niet alleen de energietransitie als doel voor zich zien: “Je hebt ook te maken met de aanstaande omgevingswet, veiligheidskwesties en je wilt simpelweg zaken doen met de buren.”

Deelnemers

In klein comité vierden leden van het eerste uur maandag 10 mei de start van het initiatief. Voorzitter Bernhard Kok van Graphorn, Geert Voordijk van Bakkerij Voordijk, Robbert Timmermans van Crossfit Ridderkerk, Wijnand van der Stelt van WSBanket, Sander van Dongen van Itum, Frits Noppen van Chocolade Atelier en Marcel Timmers van AMTO roepen hun buren op om aan te sluiten. Deze ondernemers weten zich gesteund door gemeente Ridderkerk en provincie Zuid Holland, die middelen ter beschikking stellen om de vereniging een vliegende start te geven.

Foto: Gemeente Ridderkerk