Schaatsbaan en kerstmarkt Ridderkerk geannuleerd

Vanwege de strengere coronamaatregelen die sinds afgelopen zaterdag in zijn gegaan,hebben Stichting Schaatsbaan Ridderkerk en Stichting Evenementen Ridderkerk moeten besluiten om te stoppen met de organisatie van de schaatsbaan en de kerstmarkt in december.

“Met pijn in ons hart en tranen in onze ogen hebben we dit besluit moeten nemen. Met de huidige maatregelen is het niet mogelijk om een schaatsbaan te organiseren die aan de verwachtingen voldoet. Daarnaast zijn de financiële risico’s te groot als we toch wachten tot de volgende persconferentie. Nu kunnen we de huur van bijvoorbeeld de schaatsbaan en het paviljoen nog annuleren.” vertelt de voorzitter van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk, John Stip. “Al twee jaar zijn we met een enthousiaste groep vrijwilligers bezig om een schaatsbaan te realiseren. De eerste editie had in 2021 al plaats moeten vinden maar kon vanwege de toen geldende maatregelen niet doorgaan. Het is zo zuur dat we ook dit jaar geen schaatsbaan kunnen organiseren.”

Bestuur Schaatsbaan Ridderkerk: Mark Roedolf, John Stip, Ricardo van Bezouwen, Fleur Stip

De gemeente had de vergunning voor het evenement al verleend. De afgelopen weken hadden meer dan 60 sponsors zich aangemeld bij de stichting om de schaatsbaan financieel te ondersteunen. De begroting van € 180.000,- was rond. Door de keuze om het evenement nu te annuleren blijft de financiële schade beperkt.

“We zijn de vele sponsors, onze maatschappelijke partners en de gemeente Ridderkerk dankbaar voor het enthousiasme en de steun die zij ons hebben gegeven. Ondanks de enorme teleurstelling dat het dit jaar wederom niet lukt om een schaatsbaan te organiseren, hopen we natuurlijk van harte dat Ridderkerk volgend jaar wel op een schaatsbaan kan rekenen.” vervolgt John Stip.

Stichting Schaatsbaan Ridderkerk gaat de partners benaderen om de ontvangen financiële steun terug te storten en zal met de gemeente Ridderkerk bespreken welke reeds gemaakte kosten wellicht voor overheidssteun in aanmerking komen.