Schietpartij aan Vechtstraat: 1 dode

Zaterdag 17 oktober 2020 werd om 15.20 uur de hulpdiensten met grote spoed opgeroepen naar de Vechtstraat in Bolnes Ridderkerk. Er zou ter hoogte van de parkeerplaats van winkelcentrum de Werf bij supermarkt Dirk een grijze Citroën C3 zijn beschoten.

De gewonde automobilist is er nog wel in geslaagd net over de gemeentegrens te geraken.  Aan de Oostdijk in Rotterdam werd de auto kort daarop gelokaliseerd, met hierin twee zwaargewonde mannen. In het voertuig zijn meerdere kogelgaten zichtbaar. Meerdere ambulances werden ingezet. De traumahelikopter was ook opgeroepen om het ambulancepersoneel te assisteren. De politie heeft het gebied afgezet.

Het was druk in en om supermarkt  en er heerste grote onrust in de omgeving van de Vechtstraat. Er was veel bekijks door omstanders door de grote opkomst van de hulpdiensten.

Één van de gewonde mannen is inmiddels overleden. Het tweede slachtoffer is zwaargewond met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Politie gaat onderzoeken wat er nu precies heeft afgespeeld.

De dader is nog voortvluchtig. Iets gezien? 0900-8844.

Update 17.45 uur zaterdag

Een 33-jarige man en een 32-jarige vrouw, beiden uit Rotterdam, zijn aangehouden voor mogelijke betrokkenheid bij de schietpartij. Het is nog onduidelijk wat hun relatie is met de slachtoffers.

Heeft u informatie en de politie nog niet gesproken? Bel dan met 0900-8844 of anoniem via M op 0800-7000.

Update 23.00 uur zaterdag

Een 30-jarige man uit Oud Beijerland is vanmiddag overleden nadat de auto, waarin hij samen met een andere man zat, op de Vechtstraat in Ridderkerk werd beschoten. Agenten troffen later de beschoten auto met daarin twee slachtoffers  aan op de Oostdijk in Rotterdam. De bestuurder van de auto, een 32-jarige man uit Oud Beijerland werd zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis. Later op de middag werden een 33-jarige man en een 32-jarige vrouw uit Rotterdam aangehouden. Hun betrokkenheid wordt onderzocht.  Het onderzoek is in volle gang, de politie komt graag in contact met getuigen en met mensen die camerabeelden bezitten maar deze nog hebben gedeeld met de politie.

De politie startte direct een groot onderzoek en er zijn onder andere twintig rechercheurs op de zaak gezet. Camerabeelden worden bekeken en getuigen gehoord.

Heeft u informatie? Ondanks dat veel mensen getuige zijn geweest, en de politie beschikt over camerabeelden, is alle informatie welkom. Heeft u iets gezien, of weet u meer en heeft u de politie nog niet gesproken? Bel dan met 0900-8844. Uw informatie anoniem delen kan ook, via M op 0800-7000.

Update 16.00 uur zondag

De man die zaterdag bij een supermarkt in Ridderkerk onder vuur werd genomen en kort daarna overleed, is de 30-jarige Aziz Bastam uit Oud-Beijerland. Hij had criminele antecedenten.

Foto: Politie