Schilderij van Roodborstje nieuw kunstwerk van de maand

Donderdagavond 10 maart 2022 plaatste Bert Vlot zijn schilderij genaamd “Het ontluiken van de Nacht” in de Burgerwissellijst. Hierbij waren zijn vrouw en kinderen aanwezig en Ingrid  Zelessen, de secretaris van de Kunstroute.

Op het schilderij is een roodborstje geschilderd, die ’s nachts tijdens een sneeuwbui op een winteravond ineengedoken op een tak zit. Bert heeft bij het maken gebruik gemaakt van acrylverf en een canvas doek en was hierbij geïnspireerd door de vogels, die in zijn tuin voorkomen en de natuur.

Bert Vlot is een Ridderkerker, die van beroep stedenbouwkundig tekenaar is. Als hobby schildert hij bij de Donckse schildersclub in Bolnes, waar Ali de Kreek en Ineke Haaksema, de hobby schilders adviezen geven.

Het schilderij is tot 14 april 2022, tijdens openingsuren, te zien in de Burgerwissellijst bij Grandcafe Burgerzaken aan het Koningsplein 2 te Ridderkerk.

Door Erik Jonkman