Schuur Ridderkerk Oostendam in brand

Zondag 18 september 2022 om even voor zes uur zijn de hulpdiensten opgeroepen voor brand aan de Damweg in Oostendam. In een soort chalet achter een woning is een schoorsteenbrand ontstaan. Voor deze brand werd o.a. de brandweer van Alblasserdam en Ridderkerk opgeroepen. Daarnaast is ook de ladderwagen van de beroepspost Groene Tuin ter plaatse gekomen.

Al gauw werd duidelijk dat het houten gebouw via de smalle Damweg slecht te bereiken was en is opgeschaald naar Middelbrand. (Middelbrand betekent dat beide tankautospuiten zijn ingezet en komt er een officier van dienst ter plaatse voor coördinatie.)

De brand bleek uitslaand te zijn en is gekozen voor een defensieve aanpak. Dit betekent dat er alleen geblust wordt vanaf de buitenkant op veilige afstand. Tegen zeven uur kon het sein brandmeester worden gegeven. Bij het incident zijn geen gewonden gevallen.

Rond kwart voor acht was de brand helemaal uit en konden de brandweer mensen gaan opruimen.