SGP bezorgd over toegankelijkheid Crezéepolder

De SGP Ridderkerk maakt zich zorgen over de toegankelijkheid van de Crezéepolder voor mensen die minder goed ter been zijn. Dat blijkt uit vragen die SGP-raadslid Peter Kranendonk aan het college heeft gesteld.

‘Bij een recent bezoek aan verpleeghuis Salem werden wij erop gewezen dat het voor mensen die slecht ter been zijn, praktisch niet mogelijk is om een wandeling te maken door de Crezéepolder. Zo staat er bij de ingang van de Crezéepolder een zwaar klaphek, waardoor de polder niet kan worden betreden met een rollator of rolstoel. Het ontbreken van een verharde weg maakt dat nog lastiger. Iemand vertelde ons zelfs: ‘Mijn kunstgebit klappert uit mijn mond als ik over die stenen rij’, licht Kranendonk zijn vragen toe.

De SGP wil nu van het college weten wat het gaat doen om ervoor te zorgen dat de beheerder van het gebied deze obstakels weghaalt. ‘Het is belangrijk dat de Crezéepolder voor iedereen toegankelijk is. Dus ook voor Ridderkerkers die een handicap ervaren. Ook zij moeten kunnen genieten van dit stukje natuur’, laat Kranendonk nog weten.