SGP opent opnieuw vuurwerkmeldpunt

Ook dit jaar komt de SGP Ridderkerk weer met een vuurwerkmeldpunt.

Raadslid Daan Kardol: ‘In het verleden ging de jaarwisseling soms met veel vuurwerkoverlast gepaard. Dat is een groot probleem, zeker als kwetsbare groepen zoals onze ouderen of onze kinderen ermee te maken krijgen. Ook voor onze dieren is de jaarwisseling vaak geen pretje. Daarnaast knapt ook het milieu niet op van het al het fijnstof dat met Oud en Nieuw in de lucht terechtkomt. En dan hebben we het nog niet eens gehad over wat onze agenten, brandweermannen en –vrouwen en ambulancepersoneel rond de jaarwisseling soms moeten meemaken. Daarom horen wij het graag van u als u ook last heeft van vuurwerk.’

Sinds dit jaar mogen gemeenten een vuurwerkverbod voor de hele gemeente instellen. ‘Volgens ons is een compleet vuurwerkverbod uiteindelijk de beste manier om dit probleem op te lossen. Wel willen we ook naar andere maatregelen kijken, zoals verdere uitbreiding van het aantal vuurwerkvrije zones. We willen daarom graag weten op welke plekken sprake is van vuurwerkoverlast. Iedereen die met vuurwerkoverlast te maken krijgt, roepen we op om van zich te laten horen via ons vuurwerkmeldpunt’, aldus Kardol.

Reageren kan door te mailen naar vuurwerkmeldpunt@sgp-ridderkerk.nl, waar u ook al uw overige opmerkingen over vuurwerkoverlast kwijt kunt.