SGP Ridderkerk ruimt op in West

Zaterdag 10 december 2022 bezocht een groep SGP’ers wijk West. ‘West is een mooie wijk met mooie voorzieningen voor onze inwoners. Het telt meerdere scholen voor onze kinderen, een prachtig groengebied, een wijkcentrum met leuke activiteiten voor de buurt, een verpleeghuis voor onze ouderen en zorg voor onze dementerende medemens in het Jasmijnhuis, om maar eens wat te noemen’, vertelt SGP-fractievoorzitter Daan Kardol.

Wat Kardol niet mooi vindt, is de hoeveelheid zwerfafval op straat. De SGP’ers staken daarom letterlijk de armen uit de mouwen om zwerfafval op te ruimen. Met name in de omgeving van de Aldi lagen veel blikjes, plastic en glaswerk op straat of in het gras. Vlak bij de Riederborgh slingerde bovendien een lege lachgastank rond. ‘De hoeveelheid afval op straat is echt ergerlijk. Het bezorgt anderen een hoop overlast en is ook nog eens slecht voor het milieu. Het is bovendien onnodig, want  als iedereen zijn afval gewoon netjes in de bak gooit heeft niemand er last van,’ aldus Kardol.

Tijdens hun bezoek vonden de SGP’ers langs de Kastanjelaan ook nog een verloren hoed van het merk Zara. De rechtmatige eigenaar kan contact opnemen door te mailen naar communicatie@sgp-ridderkerk.nl.