SGP ruimt veel rommel op in het centrum van Bolnes

Een ploeg van de SGP Ridderkerk heeft afgelopen zaterdag op en rond het winkelcentrum ‘de Werf’ in Bolnes afval opgeruimd.

‘Het is opvallend dat juist op deze locatie heel veel afval ligt. Buurtbewoners die wij spraken hebben het dan ook over een hardnekkig probleem. Ook is er sprake van dat mensen in de avonduren op de parkeerplaats afhaalfood gebruiken en de verpakking vervolgens op straat gooien’, vertelt fractievoorzitter Daan Kardol.

Naast veel plastic en blikjes troffen de SGP’ers ook veel gebruikte mondkapjes aan. ‘Hopelijk draagt het onlangs door de gemeenteraad vastgestelde aanvalsplan ‘Ridderkerk zwerfafvalarm’ bij aan een oplossing. Het gaat er bijvoorbeeld om dat er voldoende afvalbakken in en om winkelcentra worden geplaatst. Ook is lik op stuk handhaving nodig. Duidelijk is dat er meer moet gebeuren’, aldus Kardol.