SGP tegen nieuwe naam gemeentehuis Ridderkerk

De SGP Ridderkerk is tegen een nieuwe naam voor het gemeentehuis. Fractievoorzitter Daan Kardol zal daarom tijdens het vragenuur van de eerstvolgende gemeenteraadsvergadering vragen stellen over het idee van het college om het gemeentehuis een nieuwe naam te geven. ‘Waar is dit goed voor? Wat ons betreft blijft het gemeentehuis gewoon het gemeentehuis heten’, aldus Kardol.

Kardol vindt het met name opmerkelijk dat het kennelijk al vaststaat dat het gemeentehuis een andere naam krijgt. ‘In een stemming die de gemeente organiseert, kun je stemmen op drie namen, en zelf suggesties doen. Maar waarom kun je niet stemmen op het behoud van de naam gemeentehuis? Veel Ridderkerkers zijn daar net als de SGP aan gehecht.’ Kardol vindt bovendien dat het college niet op eigen houtje moet beslissen of het gemeentehuis een andere naam krijgt. Wat hem betreft moet de gemeenteraad daar over besluiten. ‘Het gemeentehuis is een belangrijke plek en een beeldbepalend gebouw in het Centrum. Daar moet je niet zomaar op een achternamiddag een andere naam aan geven’, stelt Kardol.