SGP wil criminaliteit beter aanpakken

De SGP Ridderkerk wil dat criminaliteit in Ridderkerk beter wordt aangepakt, bijvoorbeeld door gebruik te maken van ANPR-camera’s. Dat pleidooi hield SGP-raadslid Daan Kardol vorige week in de gemeenteraad. ANPR-camera’s registreren de kentekens van passerende auto’s. Zo kan snel worden vastgesteld in welke richting criminelen met hun auto zijn gevlucht.

“Criminele organisaties worden steeds groter en gebruiken steeds vaker geweld. Voor Ridderkerk is dit een extra groot probleem, omdat Ridderkerk vanwege alle rijkswegen in de buurt een gunstige ligging heeft voor criminelen. Hoe vaak worden er geen auto’s leeggehaald? En dan hebben we het nog niet over drugscriminaliteit en andere misdrijven. Wij willen dat criminelen vaker worden gepakt. Het gebruik van ANPR-camera’s kan daarbij helpen, zeker als we hierbij goed samenwerken met politie, OM en buurgemeenten”, aldus Kardol. De gemeenteraad steunde het voorstel van de SGP. De burgemeester heeft nu de opdracht gekregen om met de politie en het OM uit te zoeken op welke plekken ANPR-camera’s geplaatst moeten worden. Kardol vroeg ook waarom er na drie maanden nog steeds geen nieuwe wijkagent is voor Drievliet. De burgemeester gaf aan dat deze vacature onlangs is ingevuld.