Snelheid naar 70 km na fataal motorongeluk bij Ridderkerk

De snelheid op de parallelbaan van de A16 ter hoogte van Ridderkerk is door Rijkswaterstaat teruggebracht naar 70 kilometer per uur. Afgelopen zondag verongelukte daar een 26-jarige motorrijder met dodelijke afloop. De politie neemt de status van het wegdek mee in het onderzoek.

Na het ongeluk beschreven meerdere weggebruikers de toestand van het wegdek als slecht. Een hobbel onder het viaduct, te zien op de foto boven, zou de verkeersveiligheid volgens hen beïnvloeden.

“Het is verschrikkelijk wat er is gebeurd. Na een ongeluk als dit onderzoeken we de rol van de infrastructuur. De staat van de weg, eventuele obstakels, hoe overzichtelijk het is, dat wordt allemaal meegenomen. Naar aanleiding van zo’n onderzoek wordt bepaald of en hoe we maatregelen moeten nemen”, aldus Rijkswaterstaat.

Foto: Google Streetview