Soos Slikkerveer neemt afscheid van vaste vrijwilligers

Donderdag 27 juni werd het 50-jarig bestaan van de soos in Slikkerveer gevierd met een gezellige feestdag in WVC Slikkerveer. De dag werd georganiseerd door de vaste vrijwilligers Sonja, Wil en Ada die iedere donderdagmiddag de soos draaien. Voor de dames is deze mijlpaal ook het moment om als vrijwilliger afscheid te nemen van de soos.

“Ada en Wil zijn 16 jaar actief geweest voor de soos, een half jaar later is Sonja het team komen versterken. Elke donderdag middag zorgden de dames voor een gezellige middag. Zij startten met koffie en thee, om vervolgens iedere week een ander programma aan te bieden, van sjoelen, bingo, spelletjes en gezellig praten met elkaar tot een uitje voor iedereen. Het ontmoeten en samenzijn is een belangrijk onderdeel van de soos en hierin hebben deze dames zeker een verbindende rol gespeeld”, zegt ouderenadviseur Henny de Wilt van Facet Ridderkerk.

Het avontuur als vrijwilliger bij Facet zit er nog niet voor alle dames op. Ada v/d Waal (78 jaar) blijft nog actief als vrijwilliger voor de telefooncirkel en Sonja van Bennekom (74 jaar) blijft actief als vrijwilliger bij De Fuik en staat paraat voor hand- en spandiensten. Wil van Kooten wordt volgende maand 83 jaar. “Alle drie de dames zijn het levende bewijs dat mensen tot hoge leeftijd zeer betrokken en actief kunnen zijn voor de medemens.”

Tijdens de gezellige middag in WVC Slikkerveer, werden Ada, Wil en Sonja in het zonnetje gezet. “Namens alle deelnemers van de soos en alle collega’s van Facet, heb ik de eer om jullie hartelijk te bedanken voor jullie jarenlange inzet voor alle leuke soos activiteiten in Slikkerveer. Want door jullie betrokkenheid, creativiteit en enthousiasme, in samenwerking met de collega’s in het WVC, hebben vele ouderen in Slikkerveer/Ridderkerk deze leuke en gezellige donderdagmiddagen kunnen beleven. Dames, nogmaals heel erg bedankt. Ga nu lekker genieten van jullie welverdiende tweede pensioen en ik wens je alle goeds toe in goede gezondheid”,  sluit Henny de Wilt af.

De dames geven het stokje door aan nieuwe vrijwilligers die de soos gaan draaien. De soos start na de zomer weer op 5 september. Iedereen is vanaf dan elke donderdag welkom van 14.00 tot 16.00 uur in WVC Slikkerveer. Facet Ridderkerk is nog wel op zoek naar versterking, dus moedigt iedereen die interesse heeft om aan de slag te gaan als vrijwilliger bij de soos in Slikkerveer aan om contact op te nemen met Henny de Wilt via 0180 – 432 350 of henny.dewilt@facetridderkerk.nl