Speelplek Drierivierenlaan uitgebreid

De Drierivierenlaan heeft een ‘nieuw’ speeltuintje, met dank aan de betrokkenheid van bewoner Lex Berkenbosch en CU-raadslid Erna de Wolff. Vorige week donderdag was er een officieel openingsmomentje met wethouder Peter Meij.

Ridderkerk werkt aan een nieuw ‘Speelruimteplan’. Er wordt gekeken wat er nu aan speelplekken is, of die nog voldoen en wat de behoeftes zijn. Het aanbod wordt zo goed mogelijk afgestemd op het aantal kinderen in de wijken en op de gemiddelde leeftijd, zodat de speelplekken goed (blijven) aansluiten op de kinderen in de wijk.

De Drierivierenlaan is een vrij ‘stenige’ buurt. Er is wel een speelplek, maar daar stond alleen een evenwichtstoestel. Lex Berkenbosch zocht daarom contact met Erna de Wolff, met de vraag of de kleine speelplaats kon worden uitgebreid met een aantal speeltoestellen. Het raadslid van ChristenUnie legde dit voor aan wethouder Peter Meij.

Wethouder Peter Meij: “Er wonen kleine kinderen in de buurt. Er is in de nabije omtrek ook weinig speelgelegenheid. Daarom hebben we vooruitlopend op het Speelruimteplan alvast gekeken wat we hier konden doen.”

Het resultaat is een uitbreiding van de speelplek: er zijn twee toestellen bij geplaatst. Een schommel die ergens anders vandaan komt, maar nog in prima staat is, en een veerwipje.

Foto: Gemeente Ridderkerk