Speeltuin Clara Wichmannstraat ’t Zand opgeleverd

De gemeente Ridderkerk heeft een speelbeleid opgesteld. In het speelbeleid zal naast de traditionele aanpak van voldoende speelplekken voor de diverse leeftijdsgroepen van kinderen ook aandacht besteed worden aan de samenhang in de uitvoering met benodigde voorzieningen vanuit “Sport en Bewegen“.

Aan de bewoners en de kinderen is de mogelijkheid geboden om mee te denken over de nieuwe inrichting van de speelplek. Hierbij konden er vrij en zonder kaders ideeën ingediend worden.

Via de website van gemeente Ridderkerk konden stemmen worden uitgebracht op het keuzevoorstel voor nieuwe toestellen aan de Clara Wichmannstraat in Ridderkerk.

Er zijn 46 stemmen uitgebracht.

• 4 stemmers kozen optie A
  • 42 stemmers kozen optie B

De keuze is uiteindelijk gevallen op het combinatie toestel, basketbalpaal en de duo schommel. De houtsnipper ondergrond is omgevormd naar gazon.

Na de sloopwerkzaamheden werd de grond geëgaliseerd en gras ingezaaid. Helaas waren de temperaturen de laatste tijd laag en ging het kiemen van het graszaad niet snel, maar toch werd met de opbouwwerkzaamheden gestart.

Uiteindelijk waren woensdag 5 mei 2021 de werkzaamheden klaar en zijn de speeltoestellen gereed om in gebruik te worden door de kids in de wijk.

In eerste instantie zal het een soort van Mud race worden want de overtollige regenval van de laatste dagen heeft de speeltuin tot een flinke modderpoel gevormd. Nu maar hopen op mooi zonnig weer zodat een mooie grasmat gevormd kan worden.