Spullen en vrijwilligers gezocht voor vluchtelingen Ridderkerk

Facet Ridderkerk heeft een aantal vragen van de vluchtelingen op de asielboot gekregen en zij zijn op zoek aar een aantal benodigdheden om bepaalde activiteiten voort te kunnen zetten. Naast dat het nodig is willen zij ook graag iets doen om de dag door te komen. Tevens zijn de vluchtelingen opzoek naar mensen die met hen willen wandelen en de Nederlandse taal kunnen leren.

Gezocht

• Reparatie fietsensetjes
  • Vrijwilliger die een workshop kan geven over fietsreparatie, ketting, lamp enz.
  • Vrijwilliger voor taalwandeling met maximaal 2 vluchtelingen
  • Mens erg je Niet spel
  • Nylonsnaren voor akoestische gitaar
  • Zaadjes en benodigdheden voor moestuin creëren
  • 2 naaimachines met eventueel toebehoren naaigerei. Kunnen zij zelf kleding vermaken.

Ook is Facet Ridderkerk nog op zoek naar vrijwilligers voor het inrichten van tijdelijke woningen (sloopwoningen) voor de mensen uit Oekraïne. Op zaterdag 3 en 10 september 2022 gaat dit plaatsvinden. Mochten mensen een dag of paar uurtjes over beschikbaar zijn, kunnen zij dit aangeven.

Voor aanmelden materialen en hulp kan door mailen naar vluchtelingen@facetridderkerk.nl of telefonisch 06-52616230 Eveline Freling Facet Ridderkerk.