Stagnatie ingebruikname sporthal de Wissel als priklocatie

De gemeente Ridderkerk heeft verschillende locaties voorgedragen aan GGD voor een priklocatie. Uiteindelijk is de keuze op sporthal de Wissel in het Reijerpark gevallen omdat deze locatie voldoet alle eisen die de GGD stelt aan een vaccinatielocatie.

Sinds eind februari 2021 zijn de voorbereidende werkzaamheden afgerond en staat alles in gereedheid om de vaccinatie te laten starten in Ridderkerk. Sporthal De Wissel staat nog steeds op de agenda van GGD om geopend te worden, maar de aanvangsdatum is nu nog onbekend. De ingebruikname is afhankelijk van de snelheid van levering van de vaccins.

De mensen worden nu door GGD verwezen naar de locaties die het dichtst bij hen zijn. In onze regio zijn er sinds donderdag 11 maart vier priklocaties open, vanaf volgende week vijf.

• Rotterdam The Hague Airport
  • Van Nellefabriek, Rotterdam
  • Sporthal Den Oert, Spijkenisse (gemeente Nissewaard)
  • Recreatiecentrum De Staver, Sommelsdijk (gemeente Goeree-Overflakkee)