Start bouw Binnenrijk Ridderkerk ’t Zand

Donderdag 8 en vrijdag 9 september 2022 is de bouw van het woningbouwproject Binnenrijk te Ridderkerk van start gegaan.

In het bijzijn van de toekomstige bewoners sloeg wethouder Kees van der Duijn Schouten de symbolische eerste paal voor bouwdeel De Gere. Op vrijdag metselde hij de eerste steen voor bouwdeel De Riede.

Binnenrijk bestaat uit drie gebouwen met in totaal 133 koopwoningen. Het derde gebouw De Reijer komt later in aanbouw. Het project is ontwikkeld door Timpaan uit Hoofddorp en AMARE Vastgoed uit Ridderkerk. De realisatie is in handen van Wagemakers Bouw en Ontwikkeling uit Oss.

Na de officiële handeling was er ruimte voor de toekomstige bewoners om elkaar te leren kennen onder het genot van een drankje en hapje.

Voor die kennismaking hield de wethouder Van der Duijn Schouten in zijn toespraak al een pleidooi. ,,U investeert veel in uw nieuwe woning, van vloerbedekking tot nieuwe meubelen. Ik roep u op ook te investeren in uw buren, want een goede buur is belangrijk voor uw woongenot.’’ De wethouder beloofde dat ook de gemeente zal bijdragen aan het woongenot. Na de bouw wordt de buitenruimte aangepakt. Er komt groen en water en ook een mogelijkheid voor buitensport. ,,Dit project is een mooie bijdrage aan de nieuwe woningen die we de komende jaren in Ridderkerk willen bouwen.’’

Groen en duurzaam

Binnenrijk is ontworpen als uiterst duurzaam project: alle gebouwen zijn energieneutraal en gasloos en er zijn bouwmaterialen en –methoden geselecteerd met een zo laag mogelijke milieu-impact. Door het park slingert een watergang die het bestaande water uit de omgeving verbindt. In het plan komt een waterpartij met daarin een speeleiland: een perfecte plek voor kinderen om in een natuurlijke omgeving te spelen.

Er zijn nog enkele appartementen uit de laatste fase beschikbaar. Meer informatie over het project via de website www.woneninbinnenrijk.nl