Stichting Kicks ontvangt zilveren certificaat

Wethouder Henk van Os reikte maandag 9 maart het eerste zilveren certificaat uit van de gezondere sportkantine. De ontvanger is stichting Kicks, omdat de sportaanbieder een gezond voedingsaanbod heeft. Daar is Vet Gezond trots op.

Kicks is de eerste Ridderkerkse sportaanbieder die een certificaat behaalde. Kicks kwam via onder meer Vet Gezond in contact met TeamFit. Dat is een initiatief van Jongeren Op Gezond Gewicht, gesubsidieerd door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. TeamFit zet zich in voor een gezondere sportomgeving, bijvoorbeeld door het aanbod in sportkantines en -accommodaties gezonder te maken. Ook is er aandacht voor beleid op het gebied van roken en alcohol.

Kicks heeft een omgeving waar gezond eten gemakkelijk is. Want dit draagt bij aan een gezonde leefstijl van leden en bezoekers. Omdat de stichting een gezond voedingsaanbod en een gezonde uitstraling belangrijk vindt, werken zij volgens de Richtlijnen Gezondere Kantines, die zijn opgesteld door het Voedingscentrum. Kicks werkt structureel aan een gezondere kantine. Onder meer door jaarlijks de kantinescan uit te voeren en de resultaten te delen met de directie/het bestuur.

Stichting Kicks is een sportschool waar iedereen welkom is onder het motto ‘Leer van de ander en blijf jezelf!’. Kicks biedt verschillende trainingen aan: Kleuterboksen, Cardio Boxingbag, Thai Boksen, MMA, Fifty fit, Broga en Dansfit. Ook is er de mogelijkheid voor training op maat.

Wilt u meer weten over of hebt u interesse in de gezonde schoolkantine? Neem dan contact op met Steffanie Helmink via Steffanie.Helmink@facetridderkerk.nl of (06) 3193 2133. Kijk ook eens op www.stichtingkicks.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk