Stil rondom L2Fiber glasvezelproject Ridderkerk

Op 31 oktober 2019 werd met veel publiciteit het L2Fiber glasvezelproject gelanceerd. L2Fiber gaat in de gemeente Ridderkerk supersnel internet aanbieden. Waar normaal de kosten van zo’n aansluiting al snel oplopen tot 500 euro, biedt L2Fiber dit nu gratis aan voor alle bewoners van gemeente Ridderkerk.

Gemeente Ridderkerk steunt het project, omdat zij gelooft dat een snelle glasvezelverbinding een positieve bijdrage levert aan het leefcomfort van bewoners en ondernemers. De gemeente Ridderkerk draagt financieel niets bij aan dit project.

L2Fiber

L2Fiber startte op 11 november 2019 rond het Centrum in Ridderkerk met zogenoemde woningchecks. Ook liep er een team in de wijk om de woningchecks te realiseren en vragen te beantwoorden. Wanneer de checks waren uitgevoerd, zou er gestart worden met graven.

Ook bedrijfsterrein Donkersloot staat hoog op de lijst van L2Fiber. Op 8 november 2019 was er een ondernemerslunch waarbij L2Fiber een presentatie gaf aan ondernemers in Ridderkerk.

Maar voor het L2Fiber project lijkt ook geen belangstelling te zijn. Op de website en sociale media kanalen van L2Fiber staat geen actuele informatie. Het laatste nieuws is alweer van 40 weken geleden. RTV-Ridderkerk heeft geprobeerd om in contact te treden met het bedrijf L2Fiber, maar helaas zonder resultaat.

E-fiber

Netwerkbeheerder E-fiber  probeerde eerder in Ridderkerk ook een glasvezelnetwerk te realiseren. Ondanks verwoede pogingen is het destijds medio 2018 niet gelukt om 40% van de bedrijven en huishoudens te laten aanmelden voor een glasvezelabonnement.

E-Fiber had graag geïnvesteerd in de aanleg van een glasvezelnetwerk in Ridderkerk. Aanvullend marktonderzoek in Ridderkerk heeft toen uitgewezen dat er op dat moment te weinig animo was voor glasvezel.

Voorzichtig kan worden geconcludeerd dat het laatste glasvezelproject van L2Fiber ook nu geen succes wordt in Ridderkerk. Blijkbaar zijn de inwoners er nog niet klaar voor.

One thought on “Stil rondom L2Fiber glasvezelproject Ridderkerk

Reacties zijn gesloten.