Stormschade appartementencomplex Ridderkerk Drievliet

Storm Corrie raasde maandag 31 januari 2022 ook over Ridderkerk. De brandweer van Ridderkerk heeft op de laatste dag van januari twee keer een melding gekregen van stormoverlast.

Voorn

Bij het appartementencomplex aan de Voorn in Ridderkerk Drievliet, boven de voormalige Lidl supermarkt, waaide een deel van de glazen galerijoverkapping los.

De brandweer werd er even na 12.00 uur gealarmeerd. Er ontstond een gevaarlijke situatie en daarom werd het trottoir en het fietspad aan de Vlietlaan langs het gebouw direct met roodwitte linten afgezet. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen..

De losgeraakte delen werden door de brandweermensen losgemaakt en veilig naar beneden gegooid.

Zwaluw

Rond 18.00 uur stond er aan de Zwaluw de kop van een schoorsteen scheef. Hier is met behulp van een ladderwagen actie ondernomen. De brandweer heeft de kop verwijderd en de omgeving veilig gesteld.

Foto’s: Dennis van Wingerden en Wessel Dekker