Succesvolle eerste maand Meldpunt Samen

Meldpunt Samen van Stichting Facet heeft een maand na haar oprichting al veel hulpvragen kunnen oplossen.

De voornaamste vragen zijn gericht op het doen van boodschappen, de hond uitlaten en voor een lekker kletspraatje. Sinds de oprichting van het meldpunt zijn zestien hulpvragen afgehandeld. Dit zijn eenmalige hulpvragen die niet meer terugkeren.

Daarnaast zijn er nu meer dan dertig hulpvragen in behandeling. Dit zijn nieuwe vragen of terugkerende vragen zoals het doen van boodschappen. De meeste hulpvragen komen uit de wijk Bolnes en Drievliet ’t Zand. Uit de wijken Rijsoord, Oostendam en Centrum komen bijna geen hulvragen.

Bijna honderd vrijwilligers hebben zich aangemeld om te helpen.

Wil je meer informatie over het Meldpunt Samen, heb je hulp nodig of wil je hulp aanbieden? Neem dan contact op met Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350, samen@facetridderkerk.nl of kijk op www.facetridderkerk.nl

Foto: Gemeente Ridderkerk